Brochure aanvragen

Belangrijk – Waterdicht SOS Horloge

Belangrijk

Geachte heer / mevrouw,

Bedankt voor uw bestelling!

Om u alvast zo goed mogelijk bekend te maken met de werking van het product is het belangrijk deze pagina goed door te nemen.

U heeft gekozen voor een Waterdicht SOS Horloge.

Het Waterdicht SOS Horloge is, zoals de naam doet vermoeden, waterdicht. U kunt er alleen niet mee zwemmen.

Om het Waterdicht SOS Horloge goed werkend te krijgen is het belangrijk dat u de stappen in de handleiding goed doorneemt.

  1. Zet het Waterdicht SOS Horloge aan de magneetoplader.
  2. Houdt het rode knopje aan de zijkant twee seconden lang ingedrukt om het horloge aan te zetten.
  3. Zorg dat het Waterdicht SOS Horloge een uur buiten is. Dit is nodig om verbinding te maken met de satelliet. Leg hem tijdelijk op een veilige plek in de tuin, of neem hem mee voor een ommetje.
  4. Test hierna het Waterdicht SOS Horloge. Houdt de rode knop drie seconden ingedrukt. Het horloge zal nu uitbellen en indien u heeft gekozen voor Pakket A zal er contact worden gemaakt met uw contactpersonen. Heeft u gekozen voor Pakket B of C dan krijgt u nu een bevestiging van de test te horen. Vanaf de volgende dag zal er indien u alarmeert contact worden gemaakt met de Alarm Meldkamer (u hoeft dit niet meer te testen).

LET OP!

Indien u voor pakket A heeft gekozen let er dan op dat uw contactpersonen geen Voicemail hebben ingeschakeld. Als uw melding in een voicemail valt dan registreert het Waterdicht SOS Horloge dit als een opname en zal het niet doorschakelen naar de volgende contactpersoon.

APP

Indien u voor pakket B of C heeft gekozen raden wij af dat uw contactpersonen de app in gebruik nemen.

De reden is als volgt:

De Alarm Meldkamer vangt alles af. Indien u alarmeert zal de noodoproep naar de Alarm Meldkamer gaan en zullen zij u te woord staan. Indien ze niks horen zullen ze naar u of naar uw contactpersonen bellen.

Mochten uw contactpersonen gebruikmaken van de app dan krijgen zij een SOS melding. In veel gevallen is de initiŽle reactie van de contactpersonen om direct te bellen met de gebruiker van het Senioren Alarm.

Dit zorgt ervoor dat:

  1. U niet bereikbaar bent voor de Alarm Meldkamer.
  2. Uw contactpersoon niet bereikbaar is voor de Alarm Meldkamer.

Oftewel de Alarm Meldkamer kan zijn werk niet goed doen en daar zitten risico’s aan verbonden.

De Alarm Meldkamer zal in levensbedreigende situaties de calamiteiten diensten bellen. In niet-levensbedreigende situaties zullen ze contact opnemen met u zelf, uw contactpersonen of met pakket C de opvolgingsdienst indien uw contactpersonen niet kunnen.

Scroll naar boven